Geen ezel.

fotoHet is alweer een aantal jaren geleden. Telkens als ik naar een plaatselijke supermarkt ging kwam ik voorbij de woning van de ouders van een vaag kennisje. Ik wist dat ze op vakantie ging en haar kitten bij haar ouders zou brengen. Al enkele dagen zag ik het kleine zwarte poesje voor het raam zitten. Op een minder goede dag zat het kleine ding tegenover het gasthuis in het gras. Mijn eerste gedachte was ” ojee die mensen weten zich geen raad als de poes weg is wanneer hun dochter terug komt ” dus ik snelde naar het huis en belde aan. De deur ging open en als een bliksem schicht vloog een kleine zwarte kitten tussen onze benen door naar buiten. Met de nodige moeite kregen we het weer gevangen. Van enige dankbaarheid kon dus geen sprake zijn en met een beetje een katterig gevoel ging ik verder voor mijn dagelijkse boodschappen. Deze herinnering kwam bij mij naar boven nu op mijn adres waar ik op de poezen zou passen ongeveer hetzelfde gebeurde. Deze poezen mochten wel naar buiten maar door een schrik reactie ging een van hun over een muur waarvan ik dacht daar kan ze nooit meer van terug komen. Op mijn zoektocht om haar te redden zag ik haar gelukkig een paar straten verder zitten. Opgelucht pakte ik haar op maar meteen wist ik ook “dit is ze niet, deze is veel zwaarder ” Met alweer een katterig gevoel liep ik  terug , en ja hoor daar zat madame al ziels tevreden weer in haar eigen tuin.Geen ezel dus want die was het geen twee keer overkomen.

Groetjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Geen ezel.

  1. J@n. zegt:

    Je hebt je roeping gemist, schrijver! Maar het was wel weer een waar gebeurd verhaal. Niks mis mee en mooi verteld.

  2. Rietepietz zegt:

    Joh… alsof onze Beua er vandoor is gegaan, twee druppels water deze poes en onze kater;-)
    Altijd een hele zorg beesten van een ander, je wilt ze toch graag weer heelhuids bij hun baasjes afleveren. Gelukkig is het weer helemaal goedgekomen al hád je bijna de verkeerde poes neergezet;-)

    • datzalwel zegt:

      Mooie poes heb je, tenminste vind ik. Ik heb dat eens meegemaakt. Toen we van vakantie terug kwamen moest onze buurvrouw met lood in haar schoenen komen vertellen dat onze poes al meer dan een week weg was. Dat is echt niet leuk.

  3. datzalwel zegt:

    ja, haha maar ik denk dat die niet héél lang was gebleven. Mooie kater heb je , ik vind ze in ieder geval mooi. Ik heb het zelf een keer mee gemaakt , toen ik van vakantie terug kwam moest onze buurvrouw met lood in de schoenen vertellen dat poes al meer dan een week weg was. Dat is echt niet leuk.

Geef een reactie

