Barcelona.

In een vorig blog wat helaas verloren is gegaan heb ik al de nodige aandacht besteed aan een trip met onze dochters naar Barcelona. Aangezien ik dit niet hélemaal kwijt wil raken nog een beknopt verslagje. Man en vader bracht ons al vroeg naar Schiphol waar de koffers werden gewogen. Aangezien in mijn reisadviezen van het bureau stond dat de handbagage niet meer mocht zijn dan 5 kilo was het eigenlijk wel een meevaller toen de dame achter de desk zei. “Jullie hebben in ieder geval mooi ruimte voor een heleboel souveniertjes”. Die overige 5 kilo zijn dus goed besteed🙂.Na aankomst in Barcelona was het omdat we alles in eigen hand wilden houden even zoeken naar vervoer naar het hotel. In mijn beste Spaans gevraagd aan een automobilist die iemand kwam afhalen werd het keurig uitgelegd, waarbij ik het idee kreeg dat mijn moeite om de taal te spreken zeer gewaardeerd werd, en ik vond het leuk om te proberen of er van een cursus van zo’n 30 jaar geleden nog iets was blijven hangen. Het hotel overtrof onze verwachtingen . Dezelfde dag nog hebben we de haven bezocht geflaneerd op de Ramblas . De tweede dag was voor De Sagrada Familia  en het park Gúel waar een hele middag doorgebracht hebben. sÁvonds nu zelfs 12november buiten kunnen eten, De laatste dag was voor een bezoek aan Camp Nou en souveniers voor de thuisblijvers. Wat kun je in een paar dagen veel zien maar natuurlijk ook veel niet wat voor alle steden geld hier moeten we eigenlijk nog een keer naar toe.

barcelona nov11 019

barcelona nov11 004

??????????????

 

 

??????????????

 

barcelona nov11 093

barcelona nov11 087

barcelona nov11 036

barcelona nov11 030

 

barcelona nov11 022

Groetjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Barcelona.

  1. J@n. zegt:

    Heel goed joh! Volgende keer weer Barcelona?

  2. datzalwel zegt:

    Waarschijnlijk eerst een stad waar we nog niet zijn geweest maar voor herhaling vatbaar is het zeer zeker.

  3. Thérèse zegt:

    Hee ik wist helemaal niet dat jij ook een blog had. Mooi is Barcelona, hè? IK was er ook eens een week.

    • datzalwel zegt:

      Ja hoor, ik heb al jaren een blog maar de laatste tijd doe ik er erg weinig mee. Wij waren 3 dagen in Barcelona en daar hadden er gerust nogwat bij gemogen maar wie weet wat de toekomst nog voor me heeft🙂.

  4. miss Marple zegt:

    Interessante stad waar ik ook ooit eens een keer naartoe zou willen. Als je nog eens gaat Joke, vergeet vooral je camera niet om ons mee te laten genieten van het moois wat daar te zien is.
    Groetjes, Mar

    • datzalwel zegt:

      Er is heel veel te zien, een voordeel is met jonge mensen die ook wat willen zien dat er stevig door gelopen word, ik voelde nog 3 dagen mijn spieren vooral vanwege de hellingen denk ik. Maar dat heb ik er graag voor over. Ik wil heel graag nog een mooie reportage maken voor jullie🙂. Nog mooier zou het zijn als de mogelijkhijd zich voor deed om het zelf te doen hé.

  5. meninggever zegt:

    Het is is alweer een jaar of vier geleden dat wij daar ook waren. Een mooie en levendige stad. En wat een winkels, overal kan je terecht en dan zijn er nog de Gaudi-gebouwen, het stadion van de FC, de sfeer, de restaurants. Ik vond het een van de leukere steden in Europa. En dan het weer….

  6. datzalwel zegt:

    Wij hebben ook genoten van de hele sfeer en het ’s avonds laat buiten eten etc.

  7. rietepietz zegt:

    Daar ga je dus beslist nóg eens naartoe met “de dames.” En met de souveniers voor de thuisblijvers is het vast helemaal goed gekomen! Ik ben er nooit geweest maar was ooit wel in het uiterste zuiden van Spanje dus het sfeertje ken ik nog wel een beetje!

  8. kakel zegt:

    Wat een timing! Mijn dochter gaat in de zomervakantie met haar beste vriendin naar Barcelona. De dames zijn nu al aan het uitzoeken wat ze allemaal willen gaan zien. Uiteraard staat de Granada Familia met stip bovenaan.

  9. kakel zegt:

    Ik bedoel SAgrada Familia😉

    • datzalwel zegt:

      Haha, dat had ik al begrepen🙂. Wat zullen ze genieten de dames. Buiten dat je niet uitgekeken komt hebben we ook altijd alleen maar vriendelijkheid ondervonden, zoals toen we bij een wegwijzer wat stonden te dralen kwam er een oudere man naar ons toe om te vragen of hij ergens mee kon helpen.

  10. Inge zegt:

    Brings back memories. Wij waren 3 jaar geleden in Barcelona, wat een schitterende stad! En wat cool dat er nog zoveel Spaans is blijven hangen bij jou, echt super!!!!
    Ik wil er zeker nog een keertje naar toe.

Geef een reactie

