Steyl

P1020540

Ik weet niet of jullie het plaatsje kennen, het ligt dichtbij Venlo pittoresk aan de Maas. Het heeft zeker drie kloosters al of niet bewoond.Heel mooie gewone en biologische tuinen waar je heerlijk in kunt wandelen en daarna uitrusten op een van de terrasjes met uitzicht op de Maas. Aan de overkant ligt ook een groot cáfe met terras waar je met een pontje naar toe kunt en voor een lange wandeling naast het water. Een blik in een van de kerken is zeker ook de moeite waard. Wij (4 vriendinnen ) gingen er naar toe met de bus (4 euro ) voor een Limburgs uitje en hadden met mooi weer een heerlijke ontspannen dag. Ook dichtbij kun je genieten wat we dan ook gedaan hebben.

P1020544

P1020554

P1020539

P1020546

 

Groetjes

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Steyl

  1. J@n. zegt:

    Zeker is er kort bij huis al veel te zien en waarom zou je altijd maar ver weg gaan?
    Mooie foto’s overigens.

  2. datzalwel zegt:

    Ja hé, en ik heb er nog véél meer🙂

  3. rietepietz zegt:

    Nee, nog nóóit gehoord van dat plaatsje, maar ik weer toch al weinig van Limburg.
    Lijkt me een leuke uitstap zo met een paar vriendinnen! De dames weten wel wat een leuke dag uit is zie ik. . En J@n schilt dan de aardappeltjes alvast voor je;-) ?

  4. datzalwel zegt:

    Haha nee dat dacht ik niet. Hij zelf zegt dat hij nog geen water kan koken🙂. Ik zet meestal al wat klaar en voor ons word het dan een eenvoudig maar leuk restaurantje als afsluiter.

  5. jokato zegt:

    Lijkt me inderdaad een leuke dag zo met vriendinnen onder mekaar. En dat voor 4 euro! Ik ben er ook ooit geweest en vond er genoeg te zien.
    Groetjes….

  6. datzalwel zegt:

    Je komt er helemaal tot rust hé. Groetjes.

  7. Ik ken het plaatsje niet, maar het is een leuke tip voor een daagje uit!

  8. datzalwel zegt:

    Zeker als je van rust houdt de moeite waard. Alles kleinschalig met toch nog een museumpje een pottenbakker kunstschilder en een paar km verder een bierbrouwerij. Winkelen kan ook nog in Venlo voor de liefhebber🙂
    Groetjes.

  9. Inge zegt:

    Je hoeft niet ver weg om het mooie van ons kleine landje te zien…. Zoveel moois te bewonderen op een paar honderd vierkante kilometers…. Ik kende het plaatsje niet. Ga ik onthouden want misschien binnenkort dagje Weert in de planning….

  10. datzalwel zegt:

    Van Weert uit is het toch nog een klein uurtje maar als je vroeg vertrekt kun je het misschien combineren🙂.
    Groetjes.

  11. marianne1957 zegt:

    Gezellig zo’n uitstapje met vriendinnen, mooie omgeving ook zo aan de foto’s te zien.
    Leuk dat je op mijn logje reageerde Joke.

    Groetjes Marianne

  12. datzalwel zegt:

    Hoi Marianne, dat is enige tijd geleden hé maar met alle veranderingen raakte ik iedereen kwijt. Onverwacht zag ik je op face book, leuk!!

  13. jokato zegt:

    Hoi Joke,
    Van harte proficiat met de verjaardag van Jan. Je zult het er wel druk mee hebben gehad!
    Groetjes…….

  14. rietepietz zegt:

    Toch wel kaal dat ik hier helemaal geen mooie nieuwjaarswens heb achtergelaten, en nu is het alweer de twaalfde dus zijn we al twee weken onderweg;-)

  15. datzalwel zegt:

    Het jaar gaat als een razende Roeland hé. gelukkig heb ik je nieuw jaars wensen op je weblog gezien🙂.

Geef een reactie

