Gevallen vrouw.

imagesCA39GZB1

Dit gaat niet over Eva. Iets veel banalers trof mijn pad nu 14 dagen geleden. Met allebei de handen vol met boodschappen liep ik met mijn neus in de wind (redelijk omhoog ja ) richting huis. Een klein obstakel, niet te zien of je oog moest er net op vallen, maakte dat ik vanuit gezwinde pas plots op de grond lag. In de laatste fractie van een seconde had ik nog de reactie om mijn armen te gebruiken als stootblok. Een soort frontale botsing met de stoep was het met als gevolg dat ik twee weken spierpijn had in mijn armen.  Met dank aan het winterweer met maillots en lange broeken bleef de schade verder beperkt tot een geschaafde knie. Gelukkig was het niet druk op straat want aan publiek bij mijn buiteling zat ik niet echt te wachten. Jullie zijn weer gewaarschuwd, goed de voetjes optillen zodat je een opstekende stoeptegel of enig ander obstakel dat je wil vloeren je niet te pakken krijgt. Met mij gaat het weer goed dank je.

Groetjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

26 reacties op Gevallen vrouw.

  1. J@n. zegt:

    Tja, altijd goed kijken waar je loopt, dan vind je misschien ook nog wel eens een dubbeltje.😉

  2. datzalwel zegt:

    Een dubbeltje, dat schiet niet erg op. Hoewel de opa ’s vroeger al bukten voor een glazen stuiter.🙂

  3. platoonline zegt:

    Dat is dan goed afgelopen. Je had zo maar een been of voet kunnen breken. En dan had Jan je moeten verzorgen (zou ie vast met liefde gedaan hebben) maar dan had je zo rot de komende lente ingegaan. Gelukkig goed afgelopen dus. Waren alle boodschappen nog heel??

  4. datzalwel zegt:

    Zelfs de eieren waren nog heel, hoe ik die zo heb kunnen beschermen weet ik ook niet🙂
    Groetjes.

  5. Daar ben je gelukkig nog redelijk goed mee weggekomen, wel lastig denk ik omdat J@n ook al niet fit was en jouw zorg nodig had. Geen publiek mag dan prettig lijken als er écht iets mis was gegaan is het toch wel prettiger dat iemand het ziet gebeuren, al is het maar om je overeind te helpen of , zo nodig, hulp op te trommelen😉 gelukkig was ik niet in de buurt ,ik zóu je wel overeind geholpen hebben hoor maar had ook zéker moeten lachen ….erg hé!

  6. datzalwel zegt:

    Wel nee, als het zo goed afloopt kunnen we mooi de spanning weg lachen. Met een gebroken been denk ik dat ik er niet zo blij mee zou zijn. Ik neem nu maar aan dat het met de botten nog wel goed zit.

  7. Billy zegt:

    gelukkig was het deze keer niet erg, Joke
    Duimen maar dat het zo blijft!

  8. datzalwel zegt:

    Inderdaad Billy, een ongeluk zit een klein hoekje hé.

  9. Leo's mening zegt:

    Tja, na twee van dit soort buitelingen waaraan ik wel wat meer overhield dan een geschaafde knie, durf ik niet meer te zeggen dat je ongelijk hebt met je waarschuwing. Je ligt voor je er erg in hebt. En ik weet dat de gevolgen dan erger kunnen zijn….

  10. datzalwel zegt:

    Oei, ik hoop nietdat het erg ernstig was, maar anders durf ik te zeggen, gedeelde smart is halve smart. Het komt zo onverwacht hé dat je nauwelijks kans hebt om je val te breken.

  11. platoonline zegt:

    Joke, ik zal je vertellen. Ik loop donderdagmiddag naar het station want ik moet naar het gemeentehuis. Ik zie een kennis en groet halfomkijkend. Even later lig ik op de grond, vermoedelijk uitgegleden over een klein stukje ijs maar dat weet ik niet eens zeker. Gevolg: een wond op de (twee keer zo dikke) knie en twee gekneusde handen. In Rotterdam zeggen ze dan: hai is fain!!

    Maar hoe het nou precies gekomen is…. geen idee. Het gebeurde en dat was het.

  12. datzalwel zegt:

    Ach Plato, ik weet helemaal hoe je je nu voelt. Jou knie is duidelijk wat meer gehavend als die van mij. Het lijkt bijna een bliksemschicht hé. So fain was ie dan toch niet🙂. Bij mij kwam wel de tweede dag nog meer als de eerste de spierpijn opzetten. Gelukkig kunnen we het weer na vertellen. Ik wens je een goede genezing toe en vriendelijke groeten.

    • platoonline zegt:

      Je wensen hebben geholpen. Het gaat weer een stuk beter. En tegen Mar zou ik toch niet op kunnen tenslotte.
      Groetjes vanuit het verre westen, ook aan J@n natuurlijk. Morgen trein ik weer langs🙂

  13. miss M. zegt:

    Arme Joke, maar gelukkig heb je niets gebroken! De eerste keer dat ik onderuit ging brak ik mijn enkel, de tweede keer was mijn arm op vijf plaatsen gebroken. Tja….als ik iets doe, doe ik het goed!😉 Fijn weekend Joke.
    Groetjes, Mar

  14. datzalwel zegt:

    Daar kan ik ( gelukkig ) niet tegenop. Je kunt beter ergens anders het beste in zijn hé. Jij had toch wel geweldige pech. Buiten de nog steeds aanwezige pijn ben je ook nog je mooie hobby kwijt het schilderen. Knap hoe je er mee omgaat.
    Groetjes en twee pootjes. Fijn weekend.

  15. J@n. zegt:

    Ja godsie die Mar.
    Je hebt altijd baas bovenbaas.😉

  16. datzalwel zegt:

    Gelukkig maar Plato, het kan ooit vreselijk tegen zitten. Ik kijk morgen, als ik je zie zwaai ik als de beste. :-))

    • platoonline zegt:

      Ik weet nooit helemaal waar ik bij jullie kijken moet. Ik zwaai als een bezetene maar ja…dan is ie al weer snel voorbij. Ik rijd met de trein van 16.48 langs en ik zit voorin.🙂
      Moet toch een keer lukken he?

  17. Inge zegt:

    Jeemig Joke, schrik ervan. Gelukkig heb je niets gebroken. Voortaan goed opletten hoor…

  18. datzalwel zegt:

    Je word er wel wat voorzichtiger van ja. ( Voor zo lang als het duurt )🙂

  19. datzalwel zegt:

    Vanuit Eindhoven moet je rechts kijken, en uiteraard vanuit het zuiden links🙂
    Vanuit Eindhoven moet het nu de bomen nog kaal zijn een keer lukken.De trein heeft dan al behoorlijk afgeremd.Ik zal opletten vanavond.

  20. platoonline zegt:

    Oh, ik keek altijd in de richting van de oude stad. Daar staan flats en ik dacht dat jullie daar woonden. Al die tijd verkeerd gekeken. Nieuwe kansen: morgen (donderdag) kom ik weer langs. Om 18.48 uur davert ie langs. Zal ik maar een vlaggetje meenemen?

  21. datzalwel zegt:

    Haha, dat is misschien een idee. Het is nu een beetje verwarrend want ik heb het morgen pas woensdag en dan krijg ik eters misschien zie ik tussen de aardappelen en de soep nog kans het balkon op te gaan, Donderdag lukt waarschijnlijk beter🙂

  22. Wat heb je een leuk blog en je schrijft leuk! Via Rietepietz ben ik op jouw blog terechtgekomen.
    Vind je het goed dat ik je aan mijn blogroll toevoeg?

    http://kakelbont.freeweb.nl/

    Groetjes Kakel

  23. datzalwel zegt:

    Zeker Mirjam, ik vind het zelfs leuk, maar ik ben op het ogenblik blijkbaar wel in een schrijvers dip. Maar ik hoop maar dat het snel weer over is.

Geef een reactie

