Onvergetelijk

Misschien verwachten jullie nu een groot spektakel maar helaas je zal het toch met iets minder moeten doen. Bij het jeugd fototje van Leo moest ik aan mijn eigen schooltijd denken. Voor lezen had ik op de basis ( toen nog gewoon de lagere school ) een 9 op mijn rapport. Toen ik op mijn verjaardag van de juf mocht voorlezen was ik natuurlijk zo trots als een pauw. Het verhaal ging over Amsterdam maar toen ik in de ijver bij de afkorting Adam ( A ‘ dam) las en de klas het uitgierde was dat natuurlijk een heel stuk minder en aangezien ik het nu nog weet is het voor mij ONVERGETELIJK.lezen_19

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

18 reacties op Onvergetelijk

  1. J@n. zegt:

    Och joh, daar ben je toch allang overheen!😉

  2. datzalwel zegt:

    Ja zeker, ik kan er nu alleen om lachen , wat je als kind ervaart als je nog onzeker bent en waar je als volwassenen om lacht.

  3. rietepietz zegt:

    Zulk soort dingen vergeet je niet …., dat snap ik ! Die foto bij Leo sprak mij ook aan , mensen van rond onze leeftijd hebben natuurlijk dit soort foto’s nog ergens in een album!

    OT. Ik hoop dat jij ( of j@n) ondertussen gevonden hebben hoe je de “reactiemailtjes” stop kunt . zetten. .Waarschijnlijk heb je ongemerkt het vinkje geactiveerd maar dat zóu dan moeten stoppen als je het uitzet!

    • datzalwel zegt:

      Ik heb nog een oude schoolfoto met 3 zussen in een schoolbankje waar ik 2 tanden mis en waar ik aller vriendelijks lach. Weer iets wat nu beslist anders zou zijn.
      We hebben nog niet gevonden hoe de reactiemailtjes kunt stoppen. Bij Jan verdwenen ze op een moment zo maar. Daar hoop ik ook maar op. Jij bent zo popie dat ik heel wat te verwijderen heb :-))

      • rietepietz zegt:

        Ik heb inderdaad ook een foto van mezelf in de schoolbank met m’n jongere broer en de zus die 4 jaar ouder was dan ik .Misschien plaats ik hem ooit nog eens , het is wel een écht tijdsbeeld in zwart wit maar ik weet nog precies dat de jurk die ik droeg okergeel was. Helaas zijn zowel die zus als het broertje in de laatste 10 jaar overleden ,toch een beetje rem om de foto te gebruiken tot nu toe ! Volgens mij hadden we op dat moment toevallig wél allemaal alle tanden dus waren we misschien al iets ouder .

        Heb je nóg geluk dat ik voor m’n tegenreactie klik op “reactie bewerken”,daardoor tellen dié niet als reactie, anders kreeg je er dubbel zoveel;-(.
        Ik schrik er zelf óók een beetje van hoe hard het op het ogenblik gaat ,gelukkig heb ik er nu wel even de tijd voor maar als we veel werken is het best druk.Ik geniet er wél van natuurlijk,het is allemaal zó warm!

  4. datzalwel zegt:

    Ja leuk is dat hé, die oude foto’s. Misschien word ik ook nog een keer zo ” dapper ” :-)) om ze te plaatsen. En ja het is een leuke groep bloggers waarvoor je ook nog eens niet in de file hoeft of bellen voor een bezoekje, uitgezonderd dan sporadisch voor een meeting.

  5. platoonline zegt:

    Wat fijn zo’n herinnering. Als kind zat je er mee, nu zul je er om kunnen lachen.

  6. datzalwel zegt:

    zeker Plato hoe anders komen zulke dingen over als je 10 bent of 50 hé.

  7. Billy zegt:

    hahaha, leuke anekdote toch!

  8. miss Marple zegt:

    Het leverde je toch een leuke anekdote op. En als je er toch nog mee zit……zou Jan zeggen….Vergeetet…!!!😉
    Groetjes

  9. Leo's mening zegt:

    Leuk om te lezen hoe een foto van mijn jeugdige alter ego jou aan heeft gezet tot schrijven van zo’n leuk blog. Die houden we er in hoor……haha!

  10. datzalwel zegt:

    En dat is al de tweede keer dat je me inspireerde Leo.!

  11. Inge zegt:

    Dat vond je toen natuurlijk helemaal niet leuk maar nu kan je er hopelik wel smakelijk om lachen….

  12. datzalwel zegt:

    Inderdaad Inge, op de lagere school moet je nog te serieus met alles bezig zijn .

  13. Dergelijke dingen blijven je altijd bij. De juf zei een keer tegen mij tijdens het zingen: “jou jij maar je mond.” Ik heb daarna nooit meer uit volle borst mee durven zingen. Eigenlijk te gek voor woorden. Jij en ik moeten er nog steeds een beetje overheen groeien😉

  14. datzalwel zegt:

    Inderdaad Mirjam, en zelfs later besef je het niet altijd wat voor een impact een volwassenen heeft op een kind. Ik herinner me een uitspraak van mijn oudste die zo lekker komisch klonk uit een kindermond. Wij lachten hartelijk en zagen toen pas het beteuterde snoetje van haar die het zo serieus gemeend had.

Geef een reactie

