Even er op uit.

Met je dochters drie dagen op sjouw, ik kan het iedereen aanraden. Voor het tweede jaar op rij gingen we met z’n drieén op pad. Na een zeer geslaagde trip vorig jaar naar Barcelona klonk het al vlug. “Hier moeten we een traditie van maken “. En zo lang als we ( ik ) kunnen een héél mooi idee. We hadden er niet veel tijd voor nodig om te beslissen dat het deze keer Lissabon zou worden. Waarschijnlijk nog redelijk weer wat toch een beetje de sfeer verhoogt.Lissabon stelde ons niet teleur, integendeel. Na een voorspoedige vlucht met aan boord een lekkere lunch landen we om 15.00uur in Lissabon . En met een temperatuur van 18 graden kregen we het zelfs warm met onze wandeling naar het hotel, waar we buiten al hartelijk omtvangen werden , meteen werden onze koffers over genomen die netjes op de kamer bezorgd werden. Even opfrissen en meteen op pad. Met al thuis uitgeplozen boekjes en in hotel gekregen plattegronden konden we heel behoorlijk de weg vinden in deze prachtige stad. Op deze eerste dag hebben we al kilometers gelopen en niet gewoon. De enorme hoogte verschillen maken het een heel stuk zwaarder maar tegelijkertijd ook mooier . Even in de hotelbar bij een drankje alles nog eens de revue laten passeren en rond 12.00uur doken we het bed in . Je had een kanon kunnen afschieten we sliepen als rozen. De volgende morgen zagen we tot onze teleurstelling dat het regende, maar met enig optimisme een paar paraplues gekocht en op weg naar de haltes waar we opstapten bij de z.g.n hop on/ hop off bus voor een toer door de stad. Met een koptelefoon en een nederlandse stem kregen we het een na het andere mooie monument of park te zien waarbij we enkele keren uitstapten voor een nadere bezichtiging, en natuurlijk testen we de port en die werd goedgekeurd. We genoten volop ondanks dat de regen intussen steeds heftiger werd . We sloten deze dag ’s avonds laat af in een GIGANTISCH winkelcentrum een kleine kilometer van ons hotel af wat dus goed te belopen zou zijn. Dit centrum was open tot zeker 24.00uur. Het had 7 verdiepingen waaronder een met bioscoop , en voor Leo, een hele met boeken. Ook een apotheek en giga restaurant waar we nog lekker geeten hebben. De volgende morgen was het na het ontbijt weer tijd om afscheid te nemen van deze práchtige stad met heel vriendelijke mensen. Een taxi werd voor ons besteld en ook onze koffers werden weer netjes voor ons in de auto gezet. Weer dezelfde service in het vliegtuig van de T.A.P.  Ook de weg naar huis met de auto ging ondanks de harde wind voorspoedig. We sloten af met een etentje , het gevoel van een paar heerlijke dagen blijft nog wel een tijdje denk ik.

Groetjes.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

24 reacties op Even er op uit.

  1. J@n. zegt:

    En gelukkig hebben we de foto’s nog!
    Goede reportage Joke!

  2. Inge zegt:

    In de eerste plaats wat heb je hier een leuk plekje op wordpress.
    En daaropvolgend: wat bijzonder om dat te ondernemen met je dochters. Wat moet dat gezellig zijn zo met de meisjes. Ik hoop dat jullie nog heel veel uitstapjes mogen maken.
    Jullie hebben het weer top gehad lees ik! Fijn! En nu alweer vooruitkijken naar volgend jaar. Kan de voorpret weer beginnen… En ondertussen genieten van de prachtige foto’s en herinneringen van deze mooie trip!

    groeten Inge

  3. rietepietz zegt:

    Ik heb helaas maar één dochter en kan dus hóóhstens met één dochter op stap-) m;n dochter zou het ook wel willen maar ik ben daar niet reislustig genoeg voor helaas !
    Maar jullie hebben dus genoten , in zo’n winkelcentrum kun je de regen wel ontlopen zou ik zeggen😉
    Tjongejonge , en er dan maar metéén een geheel vernieuwde site tegenaan gegooid😉 ik heb je al omgelinkt op mijn linkenpagina , welkom bij wordpress ,je gaat je er wel thuis voelen denk ik !

    • datzalwel zegt:

      Ik denk dat het met één dochter net zo gezellig kan zijn maar ja je zult dan wel iets moeten zoeken om een tijd samen door te kunnen brengen. Daar komt bij dat ik geen kleinkinderen heb en het dus iets gemakkelijker regelen is. En de site natuurlijk wel met grote hulp🙂.

  4. Billy zegt:

    Lissabon staat erom bekend dat er zo’n hoogteverschillen zijn. Je kan er met een tram zelfs recht omhoog als ik het goed voor heb?
    Staat ook op mijn lijstjes van citytrips…😉

    Groetjes!

  5. platoonline zegt:

    Joke, allereerst: veel succes bij wordpress. Het is hier wat ruimer dan bij blogger hè.

    Lissabon lijkt me een mooie stad. Ik ben er nooit geweest maar ik heb er wel veel over gelezen op internet. Ik meen dat er ook een geel trammetje door Lissabon gaat dat helemaal tot de kust gaat. Heb je daar ook in gezeten? Wat je verder beschrijft lijkt me heel leuk. Gezellig zo met de dochters. Zou ik ook nog wel eens met de kinderen willen doen.

    • datzalwel zegt:

      Hallo Plato, leuk dat je me gevonden hebt🙂 We hebben niet in het trammetje gezeten, we moesten er wel voor op zij in de sommige hele smalle straatjes van het oudste gedeelte van Lissabon. We zijn wel een dag met de toeristenbus gereisd en verder hééél veel gelopen. Dat vind ik eigenlijk nog het leukst , je voelt dan meer de sfeer van de stad. Het was meer dan de moeite waard.

  6. Hoi Hoi, ik ben hier via rietepietz beland. Wat een leuk verslag van je uitstapje met je dochters. Heel herkenbaar, ik heb zelf ook 2 dochters. Op deze indrukken kan je weer een tijdje teren! Groetjes Ria

  7. Leo's mening zegt:

    Zo, ik heb je nieuwe adres gevonden, zal het even wijzigen in mijn linklijst. Mooi dat je Lisboa hebt bezocht en er van genoten. Ik ken er slechts het vliegveld, je had vermoedelijk niet anders verwacht. We landden er ooit op weg naar Faro op zowel de heen- als de terugweg. Landing over de Taag, tussen het wasgoed door…althans zo leek het. Die boeken op een enorme etage zijn wel kassie voor me, zet de stad toch maar weer eens op de verlanglijst….

    • datzalwel zegt:

      Ha Leo, ik denk inderdaad dat dit een stad voor jou is. Ik kreeg even de indruk dat de was er hing voor de toeristen want inderdaad de was hing op het balkon in het oudste deel van de stad.
      hele smalle straatjes met een oeroud tramlijntje en een heel modern gedeelte waar de expo is geweest. en verder te veel om op te noemen. We willen er alle drie nog eens terug want drie dagen is echt te weinig.

  8. Jeroen zegt:

    Nou, als ik dat zo lees dan begrijp ik volkomen dat jullie dit ieder jaar wel willen doen. Hopelijk gaan er nog veel van die tripjes komen. Mooi blog heb je trouwens. Groetjes van ons.

  9. Plato zegt:

    Jan en Joke, Maria en ik wensen jullie een heel fijne kerst en een prachtig, gezond en creatief 2013 toe.

    Hartelijke groeten

    Willem en Maria

  10. Hallo Joke…..
    Ik had onderlaatst al gezien dat je verhuist was, maar n og niet echt de tijd genomen om te reageren.
    Bij deze wil ik jouw, en natuurlijk ook Jan en jullie dochters, de beste wensen voor 2013 overbrengen. Dat je nog lang van deze blog moge genieten en wij als lezers ook!

  11. rietepietz zegt:

    Volgens mij ben jij de énige die geen Oud/nieuwjaarslogje heeft😉 ,nou ja ,gelukkig hebben onze goede wensen elkaar via de site van J@n en mij tóch wel bereikt😉

  12. platoonline zegt:

    Alles goed met jullie, Joke en Jan? Het is hier zo stil.

    Groetjes

    Willem (Plato)

  13. datzalwel zegt:

    Zeker Plato, de inspiratie is een beetje op . Misschien maar tijdelijk. Dank je voor je belangstelling.
    Groetjes.

  14. miss Marple zegt:

    Wat een mooi verslag Joke van jullie uitje naar Lissabon! Zoiets zou mij ook wel lijken!😉
    En wat een supermooi weblog! Ziet er prima uit, ik had het nog niet gezien Joke.
    Groetjes en een fijne zondag.

Geef een reactie

